• When there are just too many files in one folder and you want to separate them into distinct groups for easier access, moving them based on certain criteria such as name and extension is the solution. For these situations, there are software applications that could give a helping hand, such as File Punter.

    The program does its job of moving files in bulk with the help of "entries". Entries are rules which dictate how the targeted files are chosen, and it can allow the user to dynamically create folders based on the selected files. Customizing the way you move a large number of files can come in handy, as the program allows the addition of up to 100 entries.

    When creating an entry, it is required to fill out the source and destination directory, and the pattern. The first two are obvious, but the pattern is something that needs an in-depth description: it means the application chooses the files from your destination folder depending on your preferences, which can be the name, extension, etc.

    For example, if you want to move all 100 files that contain the word "apples" in one single folder named "Basket of apples," simply create an entry for that. If you want to only move the JPG files from that same folder into another one called "My images," create another entry, as with the previous situation.

    Of course, to avoid window cluttering even for entries that have too many similarities, you may just duplicate the entry and further modifications from there. The application also comes with the option of creating multiple shortcuts at the same time for all files matching the pattern.

    One great feature is that the program has the option of running a simulation, which takes all the data you have submitted in the entry and mimics the file moving task, giving you a priview. This creates a log in the form of a text document, where you may see whether or not you've entered the criteria correctly.

    It doesn't matter if we're talking about a folder containing 1000 songs or an extensive video collection because one thing is for sure: at one point or another you will feel like arranging it in a better way, and that is where a file renamer and relocator like File Punter can come in handy.

  • जब वहाँ रहे हैं अभी भी कई फ़ाइलें एक फ़ोल्डर में और आप चाहते हैं करने के लिए उन्हें अलग अलग समूहों में आसान पहुँच के लिए उन्हें चलती है, कुछ मानदंडों के आधार पर इस तरह के रूप में नाम और एक्सटेंशन समाधान है. इन स्थितियों के लिए, वहाँ सॉफ्टवेयर अनुप्रयोगों सकता है कि एक हाथ में मदद देने में, इस तरह के रूप में फाइल लग्गी से नाव चलानेवाला. कार्यक्रम अपना काम करता है बढ़ने की फाइलों के साथ थोक में मदद की "प्रविष्टियों". प्रविष्टियों कर रहे हैं, जो नियमों का हुक्म कैसे लक्षित फ़ाइलों पर कर रहे हैं चुना है, और यह कर सकते हैं उपयोगकर्ता की अनुमति दें करने के लिए गतिशील रूप से फ़ोल्डर बनाने के आधार पर चयनित फ़ाइलों. जिस तरह अनुरूपण आप चाल की एक बड़ी संख्या में फ़ाइलें काम में आ सकता है के रूप में, प्रोग्राम की अनुमति देता है के अलावा के 100 अप करने के लिए प्रविष्टियों । जब बनाने के एक प्रवेश के साथ, यह आवश्यक है करने के लिए बाहर भरने के लिए स्रोत और गंतव्य निर्देशिका, और पैटर्न. पहले दो स्पष्ट कर रहे हैं, लेकिन पैटर्न की जरूरत है कि कुछ एक में गहराई से विवरण: यह मतलब यह आवेदन चुनता है फ़ाइलों से अपने गंतव्य फ़ोल्डर के लिए अपनी वरीयताएँ के आधार पर हो सकता है, जो नाम, विस्तार, आदि. उदाहरण के लिए, यदि आप चाहते हैं स्थानांतरित करने के लिए सभी 100 फाइलें होते हैं कि शब्द "सेब" में एक ही नाम के फ़ोल्डर "टोकरी में सेब की," बस एक प्रविष्टि बनाने के लिए है कि. यदि आप चाहते हैं करने के लिए केवल स्थानांतरित JPG फ़ाइलों से है कि एक ही फ़ोल्डर में एक दूसरे से कहा, "मेरे चित्र बनाने के लिए", एक और प्रविष्टि के रूप में, पिछले के साथ स्थिति. ज़ाहिर है, से बचने के लिए खिड़की cluttering भी प्रविष्टियों के लिए भी कई समानताएं हैं, आप कर सकते हैं सिर्फ डुप्लिकेट प्रविष्टि और आगे के संशोधनों से वहाँ. आवेदन भी आता है बनाने के विकल्प के साथ कई शॉर्टकट एक ही समय में सभी फ़ाइलों के लिए मिलान पैटर्न. एक बड़ी विशेषता यह है कि कार्यक्रम का विकल्प है चल रहा है एक अनुकरण है, जो सभी डेटा आप को प्रस्तुत किया है में प्रवेश और mimics फ़ाइल चलती कार्य, आप एक priview. इस बनाता है एक लॉग के रूप में एक पाठ दस्तावेज़ है, जहां आप देख सकते हैं चाहे या नहीं आप में प्रवेश किया है मापदंड सही ढंग से. यह कोई फर्क नहीं पड़ता अगर हम कर रहे हैं के बारे में बात कर एक फ़ोल्डर युक्त 1000 गाने या एक व्यापक वीडियो संग्रह है, क्योंकि एक बात तो सुनिश्चित है: एक बिंदु पर या किसी अन्य आप की तरह महसूस होगा की व्यवस्था में यह एक बेहतर तरीका है, और है कि जहां एक फ़ाइल renamer और relocator की तरह फ़ाइल लग्गी से नाव चलानेवाला काम में आ सकता है ।