• IDA or the Interactive Disassembler, is a multi-processor debugger designed to disassemble binary programs in order to generate maps of execution. With possibilities to unpack and analyze applications that don’t have their source code attached, IDA remains one of the most reliable disassemblers on the market.

    IDA features support for more than fifty families of processors and can be run on various platforms, including Windows, Linux and MAC OS X. Bent on analyzing hostile code and researching security vulnerabilities, IDA is often the first choice of antivirus companies and even military organizations.

    IDA is a complex application, but as far as requirements are concerned, the software is not that picky. What’s more, the installation process doesn’t take that long and the load time of the application is quite decent. The interface is simple, yet organized and professional looking. It hosts a few menus that occupy a small area, compared to the actual disassembly area, which takes almost all of the allocated space.

    As soon as you open a file (in EXE format), IDA starts the disassembly process almost right away and displays various characteristics of the source program, such as HEX view, Structures, Enums, Imports and Exports (with details about the memory address and associated libraries).

    Being an interactive disassembler, the analysis and debugging process for the code is not done automatically. However, it may offer you several hints related to unsolved issues and suspicious lines, but it can only proceed if instructed properly. You can always turn to the extensive help file if in need of advice.

    To conclude, IDA mostly concentrates on disassembling and debugging applications and its main purpose is to analyze and detect vulnerabilities, in order to help developers to repack the code into a much stronger, more secure program.

  • आईडीए या इंटरैक्टिव Disassembler, एक बहु-प्रोसेसर डीबगर करने के लिए बनाया गया जुदा बाइनरी कार्यक्रमों में आदेश उत्पन्न करने के लिए नक्शे के निष्पादन. के साथ संभावनाओं के लिए खोल देना और विश्लेषण अनुप्रयोगों की जरूरत नहीं है कि अपने स्रोत कोड संलग्न, आईडीए के साथ रहता है एक के सबसे विश्वसनीय disassemblers बाजार पर. आईडीए सुविधाओं के लिए समर्थन के पचास से अधिक परिवारों के प्रोसेसर और पर चलाया जा सकता है विभिन्न प्लेटफार्मों, सहित विंडोज, लिनक्स और मैक ओएस एक्स पर तुला विश्लेषण शत्रुतापूर्ण कोड और शोध सुरक्षा कमजोरियों, आईडीए अक्सर पहली पसंद के एंटीवायरस कंपनियों और यहां तक कि सैन्य संगठनों. आईडीए है एक जटिल अनुप्रयोग है, लेकिन के रूप में दूर के रूप में आवश्यकताओं का संबंध हैं, सॉफ्टवेयर है कि नहीं picky है । क्या अधिक है, स्थापना की प्रक्रिया नहीं ले करता है कि लंबे समय से और लोड आवेदन के समय काफी अच्छा होता है. इंटरफ़ेस सरल है, अभी तक का आयोजन किया और पेशेवर देख. यह मेजबान एक ही मेनू पर कब्जा कि एक छोटे से क्षेत्र, के लिए की तुलना में वास्तविक disassembly के क्षेत्र लेता है, जो लगभग सभी जगह आवंटित की है. के रूप में जल्द ही के रूप में आप को खोलने के लिए एक फ़ाइल (EXE प्रारूप में), IDA शुरू होता है, disassembly के प्रक्रिया लगभग सही दूर और प्रदर्शित करता है के विभिन्न विशेषताओं के स्रोत प्रोग्राम, इस तरह के रूप में हेक्स देखें, संरचनाओं, Enums, आयात और निर्यात (विवरण के साथ स्मृति के बारे में पता है और जुड़े पुस्तकालयों). जा रहा है एक इंटरैक्टिव disassembler, विश्लेषण और डिबगिंग प्रक्रिया के लिए कोड नहीं है स्वचालित रूप से किया जाता है । हालांकि, यह पेशकश कर सकते हैं आप कई संकेत करने के लिए संबंधित अनसुलझी समस्याएँ और संदिग्ध लाइनें, लेकिन यह केवल आगे बढ़ना है, तो निर्देश ठीक से. आप कर सकते हैं हमेशा के लिए बारी करने के लिए व्यापक मदद फ़ाइल में हैं, तो सलाह की जरूरत है । समाप्त करने के लिए, आईडीए ज्यादातर पर ध्यान केंद्रित disassembling और अनुप्रयोगों डिबगिंग और इसका मुख्य उद्देश्य है का विश्लेषण करने के लिए और कमजोरियों का पता लगाने के क्रम में, डेवलपर्स मदद करने के लिए repack कोड में एक बहुत मजबूत, अधिक सुरक्षित कार्यक्रम है.