• Authorship attribution has always been a major issue. Although there are many up-and-running methods of relating an author or his writing traits through statistical text analysis, not all of them are accurate. Some of the most successful are based on quantitative text analysis.

    JGAAP (short for Java Graphical Authorship Attribution Program) is a handy application that can be used for text analysis and authorship attribution, based on the study of stylometry and textometry.

    Being a Java-based modular program, it will run on any computer with a version of Java installed on it.

    JGAAP relies on an authorship attribute database in order find out who wrote a certain text. This is called “closed class” attribution. It heavily relies on the number of different author stylometric definitions, in order to provide you with an accurate answer.

    This means that if you have ten authors in your database and you analyze a text, the application will relate the text to the author whose writing style it resembles the most, even if the text belongs to an author not found in the database. Thus, updating the database with various author stylometric attributes is the best way to ensure that any analysis of a text is precise and accurate.

    JGAAP enables you to check the authorship of a text, by comparing the statistical text analysis with the results existent in the applications database. It then determines the best possible matches for your text. You can also use it to test and compare the effectiveness of various text analysis techniques.

    Furthermore, this application can be a dependable kickstarter for people unfamiliar with machine learning or any method of quantitative analysis, such as textometry or stylometry.

  • ग्रन्थकारिता रोपण हमेशा एक प्रमुख मुद्दा रहा है । हालांकि वहाँ रहे हैं कई-और-चलाने के तरीकों से संबंधित एक लेखक या अपने लेखन के लक्षण के माध्यम से सांख्यिकीय पाठ विश्लेषण, उन सभी को नहीं कर रहे हैं सही है. कुछ सबसे सफल रहे हैं के आधार पर मात्रात्मक पाठ विश्लेषण. JGAAP (लघु जावा के लिए चित्रमय ग्रन्थकारिता रोपण कार्यक्रम) है कि एक आसान आवेदन कर सकते हैं इस्तेमाल किया जा के लिए पाठ विश्लेषण और ग्रन्थकारिता रोपण के अध्ययन के आधार पर stylometry और textometry. एक जावा-आधारित मॉड्यूलर कार्यक्रम है, यह किसी भी कंप्यूटर पर चलाने का एक संस्करण के साथ जावा पर स्थापित है. JGAAP पर निर्भर करता है, एक ग्रन्थकारिता का श्रेय डेटाबेस क्रम में पता लिखा था, जो एक निश्चित पाठ. यह कहा जाता है "बंद" वर्ग रोपण. यह भारी पर निर्भर करता है, की संख्या अलग-अलग लेखक stylometric परिभाषाएँ प्रदान करने के लिए, आप के साथ एक सटीक जवाब है । इसका मतलब यह है कि अगर आपके पास दस लेखकों में अपने डेटाबेस और आप एक पाठ का विश्लेषण, आवेदन से संबंधित होगा करने के लिए पाठ के लेखक हैं जिनके लेखन शैली जैसा दिखता है सबसे अधिक है, यहां तक कि अगर पाठ के अंतर्गत आता है, एक लेखक नहीं डेटाबेस में पाया जाता है. इस प्रकार, अद्यतन डेटाबेस के साथ विभिन्न लेखक stylometric विशेषताओं का सबसे अच्छा तरीका है सुनिश्चित करने के लिए कि किसी भी विश्लेषण का एक पाठ है सटीक और सही है । JGAAP सक्षम बनाता है आप की जाँच करने के लिए ग्रन्थकारिता का एक पाठ की तुलना द्वारा, सांख्यिकीय पाठ विश्लेषण के परिणामों के साथ बराबर में अनुप्रयोगों के एक डेटाबेस है । यह तो निर्धारित करता है सबसे अच्छा संभव मैच के लिए अपने पाठ. आप भी उपयोग कर सकते हैं यह करने के लिए परीक्षण और तुलना के प्रभाव के विभिन्न पाठ विश्लेषण तकनीक है । इसके अलावा, इस आवेदन किया जा सकता है एक भरोसेमंद kickstarter के लोगों के लिए अपरिचित मशीन सीखने के साथ या किसी भी विधि के मात्रात्मक विश्लेषण, इस तरह के रूप में textometry या stylometry.