• In spite of the fact that the original ML and its immediate descendants were never really widely used, they had an enormous influence over other programming languages that took some of the innovations it had to bring. Then again, if you are still using or maybe just tackling its potential, then there is a good chance that you are looking for a compiler.

    Poly/ML is an advanced implementation of Standard ML and the preferred choice for large theorem prover projects, including HOL4 and Isabelle. The highlight of the tool stems from the fact that it is capable of checking the code as you write and even provides suggestions as to why the particular line is problematic, such as forgetting to declare the value, for instance.

    The tool packs a source-level debugger and hence, you can use it to set the breakpoints in the program and point the values of local variables, depending on your project. Take note that the debugger can be accessed via the command line by default, but it can be integrated into the existing IDE structures.

    In addition, the utility can call functions that are written in other programming languages and allows both static and dynamic libraries. However, you should bear in mind that these commands need to be in a format which the C-function can understand.

    Standard ML ML implementation Compile ML Standard ML Compile Compiler Interrupt

  • इस तथ्य के बावजूद है कि मूल मिलीलीटर और इसके तत्काल वंशज थे, कभी नहीं वास्तव में व्यापक रूप से इस्तेमाल किया, वे एक भारी प्रभाव पड़ा से अधिक अन्य प्रोग्रामिंग भाषाओं के लिए ले लिया है कि नवाचारों के कुछ इसे लाने के लिए किया था. तो फिर, अगर आप अभी भी कर रहे हैं का उपयोग हो सकता है या बस से निपटने की अपनी क्षमता है, तो वहाँ एक अच्छा मौका है कि आप के लिए देख रहे हैं एक संकलक है । पाली/एमएल के एक उन्नत कार्यान्वयन के मानक मिलीलीटर और पसंदीदा विकल्प के लिए बड़े प्रमेय prover परियोजनाओं सहित, HOL4 और इसाबेल. आकर्षण उपकरण के इस तथ्य से उपजा है कि यह करने में सक्षम है कोड की जाँच के रूप में आप लिखने के लिए और भी सुझाव प्रदान करता है के रूप में क्यों विशेष रूप से लाइन समस्याग्रस्त है, इस तरह के रूप में भूल करने के लिए घोषित मूल्य, उदाहरण के लिए. उपकरण पैक का एक स्रोत-स्तरीय डीबगर और इसलिए, आप का उपयोग कर सकते हैं यह निर्धारित करने के लिए ब्रेकप्वाइंट कार्यक्रम में और बिंदु मूल्यों का स्थानीय चर, के आधार पर अपनी परियोजना. ध्यान रखना है कि डीबगर पहुँचा जा सकता है कमांड लाइन के माध्यम से डिफ़ॉल्ट रूप से है, लेकिन यह कर सकते हैं में एकीकृत किया जा सकता मौजूदा आईडीई संरचनाओं. इसके अलावा, उपयोगिता कॉल कर सकते हैं कि कार्य कर रहे हैं लिखित में अन्य प्रोग्रामिंग भाषाओं की अनुमति देता है और दोनों स्थिर और गतिशील पुस्तकालयों. लेकिन, आप ध्यान में रखना चाहिए कि इन आदेशों जा करने की जरूरत है जो एक प्रारूप में सी-समारोह समझ सकते हैं. मानक एमएल कार्यान्वयन संकलन मिलीलीटर मानक मिलीलीटर संकलन संकलक बाधित