• Salon Maid is a finance and business tool designed to help you make use of a POS system in order to manage all types of salons, such as nail, tanning, spas, manicure/pedicure, or makeup.

    It allows you to keep track of sales, gift receipts, appointments, bundle items and services, bank transfers, inventory control, employee commission, customer management, and receipts/invoices.

    The GUI reveals a well-structured suite of features but you need to take some time off and experiment with the built-in options in order to understand where to get started. You may also consult a help manual in case you want to know more about the tool’s capabilities.

    You can keep an inventory list with items by providing comprehensive details about each one, such as name, description, supply price, quantity, supplier name, tax, and commission. You may sort items by in or out of stock and export the information to XLS file format.

    Plus, you can perform searches throughout the inventory, add a tanning or service package, calculate the mark up percentage on the product cost, and create coupons using the built-in designer. The tool lets you set up purchase, time, and date rules for the coupons and print the information.

    Salon Maid lets you generate all types of reports related to register, profit, business traffic, low stock, and inventory.

    You can configure the logo, notify upon a client’s birthday, back up data to a file, enter general details about the company (e.g. name, phone number, address, location), configure receipts/invoices, set up an administrator password, as well as look for past invoices.

    The utility lets you make use of a time clock for recording data about employees (number, first and last name, time when they come or leave). Customer management features help you keep track of appointments, waiting list, mailing list, customer credit, and gift cards.

    Last but not least, you can scan barcodes, work with multiple sales tax systems (USA, VAT, PST, GST), create multiple bank accounts and make bank deposits and transfers, as well as enable an onscreen keyboard.

    All in all, Salon Maid delivers a powerful suite of features for helping you manage salon businesses by making appointments, monitoring customers and employees, carrying out payroll and commission calculations, as well as creating tanning/service packages and bundles.

  • सैलून एक वित्त और व्यापार के उपकरण के डिजाइन में मदद करने के लिए आप का उपयोग करने के लिए एक पीओएस सिस्टम में आदेश का प्रबंधन करने के लिए सभी प्रकार के सैलून में, इस तरह के रूप में, कमाना, स्पा, मैनीक्योर/पेडीक्योर, या श्रृंगार. यह अनुमति देता है आप का ट्रैक रखने के लिए बिक्री, उपहार की प्राप्ति के लिए, नियुक्तियों, बंडल वस्तुओं और सेवाओं, बैंक हस्तांतरण, सूची नियंत्रण, कर्मचारी आयोग, ग्राहक प्रबंधन, और प्राप्तियों/चालान. जीयूआई का पता चलता है एक अच्छी तरह से संरचित सुइट की सुविधाओं है, लेकिन आप की जरूरत है कुछ समय लेने के लिए और प्रयोग के साथ निर्मित में विकल्पों को समझने के क्रम में, जहां शुरू करने के लिए. तुम भी परामर्श एक मैनुअल मदद के मामले में आप और अधिक जानना चाहते हैं के बारे में उपकरण की क्षमताओं. आप कर सकते हैं रखने के लिए एक सूची की सूची आइटम के साथ उपलब्ध कराने के द्वारा व्यापक विवरण के बारे में प्रत्येक एक है, के रूप में इस तरह के नाम, विवरण, आपूर्ति मूल्य, मात्रा, कारखाने, सप्लायर का नाम, टैक्स, और आयोग. आप द्वारा क्रमबद्ध आइटम में या बाहर के शेयर और निर्यात की जानकारी के लिए XLS फ़ाइल स्वरूप है । इसके अलावा, आप खोजों प्रदर्शन कर सकते हैं भर में सूची में जोड़ने के लिए, एक कमाना या सेवा पैकेज है, की गणना के निशान प्रतिशत पर उत्पाद लागत, और बनाने के लिए कूपन का उपयोग में निर्मित डिजाइनर. इस उपकरण की मदद से आप सेट अप की खरीद, समय, और तारीख नियमों के लिए कूपन और जानकारी मुद्रित. सैलून नौकरानी की मदद से आप उत्पन्न सभी प्रकार की रिपोर्टों से संबंधित रजिस्टर करने के लिए, लाभ, व्यापार, यातायात, कम स्टॉक, और सूची. आप कॉन्फ़िगर कर सकते हैं, लोगो को सूचित करें पर एक ग्राहक का जन्मदिन है, डेटा को वापस करने के लिए एक फ़ाइल में प्रवेश, सामान्य कंपनी के बारे में जानकारी (जैसे नाम, फोन नंबर, पते, स्थान), कॉन्फ़िगर प्राप्तियों/चालान सेट अप एक व्यवस्थापक पासवर्ड, के रूप में अच्छी तरह के रूप में देखने के लिए पिछले चालान. उपयोगिता की मदद से आप का उपयोग करने के लिए एक समय घड़ी के लिए डेटा रिकॉर्डिंग कर्मचारियों के बारे में (संख्या, प्रथम और अंतिम नाम, समय के साथ जब वे आते हैं या छोड़). ग्राहक प्रबंधन सुविधाओं की मदद से आप नियुक्तियों का ट्रैक रखने, प्रतीक्षा सूची, मेलिंग सूची, ग्राहक क्रेडिट, और उपहार कार्ड. पिछले नहीं बल्कि कम से कम, आप कर सकते हैं स्कैन बारकोड, काम के साथ एकाधिक बिक्री कर प्रणाली (संयुक्त राज्य अमेरिका, वैट, पीएसटी, जीएसटी) बनाने के लिए, कई बैंक खातों और बैंक जमा और स्थानान्तरण, के रूप में अच्छी तरह के रूप में सक्षम एक ऑनस्क्रीन कीबोर्ड है । सब सब में, सैलून नौकरानी उद्धार एक शक्तिशाली सूट के लिए सुविधाओं की मदद से आप का प्रबंधन सैलून व्यवसायों द्वारा नियुक्तियों बनाने, निगरानी ग्राहकों और कर्मचारियों से बाहर ले जाने, वेतन और कमीशन की गणना, के रूप में अच्छी तरह से बनाने के रूप में कमाना/सेवा संकुल और बंडलों.