• Working with remote control servers is an operation that seems quite straightforward as long as your workspace is not cluttered, and the number of instances you need to manage is reasonable.

    However, in case you are on the lookout for a software utility that can assist you in dealing with multiple services across your PC, Terminals is at least worth a try since it is able to store various relevant data you can check in this regard and that gives you full control over the entire process.

    First of all, you need to know that the program sports a lightweight user interface that aims to make connections management a hassle-free task.

    You first need to open your connections, with the favorites being shown right in the main window. If you want to start from scratch and come up with a new connection, you need to decide on the protocol, with HTTP, HTTPS, ICA Citrix, RDP, SSH, Telnet, VMRC, and VNC being your options. Depending on your choice, a series of other parameters must be specified as well, such as computer name, credentials, domain, username, password, and more.

    It is worth mentioning that credentials can be shared between connections, with a master password ensuring access to sensitive data is restricted according to your needs.

    Editing your connections at a subsequent point is possible, which means renaming, copying, or deleting them should raise no difficulty at all. What’s more, you can come up with groups or tags, with the option to import items for further flexibility.

    Apart from that, Terminals ensures support for screenshots, which means you can take a picture of your current session. Even though the “Capture” function is disabled by default, resorting to the “Tools’ menu is all you need to do in order to start using it, with a captures manager being integrated as well so that you can easily handle all your images, with the possibility of assigning comments for informative purposes.

    Last but not least, you should also know that Terminals is capable of recognizing command line arguments at startup, which translates to tasks being carried out in a seamless manner as well.

    On an ending note, Terminals is a feature-packed piece of software that enables you to take the reins of multiple connections simultaneously, all in a secure environment. Its multi-tab GUI favors ease of navigation, even though it is seasoned users that the program targets.

  • काम के साथ रिमोट कंट्रोल सर्वर एक ऑपरेशन है कि लगता है काफी सरल है के रूप में लंबे समय के रूप में अपने कार्यक्षेत्र बरबाद नहीं है, और उदाहरणों की संख्या आप की जरूरत का प्रबंधन करने के लिए उचित है । हालांकि, मामले में आप कर रहे हैं तलाश के लिए एक सॉफ्टवेयर उपयोगिता है कि आप सहायता कर सकते हैं के साथ निपटने में कई सेवाओं भर में अपने पीसी टर्मिनलों है कम से कम एक कोशिश के काबिल है, क्योंकि यह स्टोर करने में सक्षम विभिन्न प्रासंगिक डेटा की जांच कर सकते हैं और इस संबंध में उस पर पूरा नियंत्रण देता है पूरी प्रक्रिया. सबसे पहले, आप की जरूरत है पता करने के लिए है कि इस कार्यक्रम के खेल के लिए एक हल्के यूजर इंटरफेस का उद्देश्य है कि कनेक्शन बनाने के लिए प्रबंधन एक परेशानी मुक्त कार्य है । आप पहली बार खोलने की जरूरत है अपने कनेक्शन के साथ, पसंदीदा में दिखाया जा रहा है सही मुख्य विंडो में. यदि आप चाहते हैं, खरोंच से शुरू करने और एक नए कनेक्शन के साथ, आप तय करने की जरूरत पर प्रोटोकॉल, HTTP, HTTPS, Citrix ICA, आरडीपी, SSH, टेलनेट, VMRC, और VNC जा रहा है, अपने विकल्पों को. अपनी पसंद के आधार पर, एक श्रृंखला की अन्य पैरामीटर निर्दिष्ट किया जाना चाहिए के रूप में अच्छी तरह से, इस तरह के रूप में कंप्यूटर का नाम, साख, डोमेन, उपयोगकर्ता नाम, पासवर्ड, और अधिक. यह है कि उल्लेख के लायक साख साझा किया जा सकता है के बीच कनेक्शन के साथ, एक मास्टर पासवर्ड का उपयोग सुनिश्चित करने के लिए संवेदनशील डेटा प्रतिबंधित है अपनी आवश्यकताओं के अनुसार. संपादन अपने कनेक्शन पर बाद में एक बिंदु है, जो संभव साधन का नाम बदलने, प्रतिलिपि, या उन्हें हटाने उठाना चाहिए कोई कठिनाई नहीं सब पर है । क्या अधिक है, आप के साथ आ सकते हैं समूहों या टैग, के लिए विकल्प के साथ वस्तुओं का आयात और आगे के लिए लचीलापन है । इसके अलावा, टर्मिनल सुनिश्चित करता है समर्थन स्क्रीनशॉट के लिए, जो मतलब है कि आप कर सकते हैं की एक तस्वीर ले लो, अपने वर्तमान सत्र. भले ही "कब्जा" समारोह डिफ़ॉल्ट रूप से अक्षम है, का सहारा करने के लिए "उपकरण' मेनू आप सभी की जरूरत है क्रम में करने के लिए शुरू करने के लिए इसे का उपयोग कर, एक साथ कब्जा प्रबंधक एकीकृत किया जा रहा है के रूप में अच्छी तरह से इतना है कि आप आसानी से संभाल सकते हैं अपने सभी छवियों की संभावना के साथ बताए टिप्पणी सूचनात्मक उद्देश्यों के लिए है । पिछले नहीं बल्कि कम से कम, तुम भी पता होना चाहिए कि टर्मिनलों के लिए सक्षम है पहचानने कमांड लाइन तर्क, स्टार्टअप पर जो अनुवाद कार्य करने के लिए किया जा रहा में एक सहज ढंग से के रूप में अच्छी तरह से. पर एक अंतिम ध्यान दें, टर्मिनलों है एक सुविधा पैक सॉफ्टवेयर का टुकड़ा है कि लेने के लिए सक्षम बनाता बागडोर के एकाधिक कनेक्शन के साथ, सभी में एक सुरक्षित वातावरण है । अपनी बहु-टैब जीयूआई एहसान नेविगेशन की आसानी, यहां तक कि अनुभवी उपयोगकर्ताओं है कि कार्यक्रम का लक्ष्य है ।